vineri, 25 iunie 2010

Cum sa facem plantele mai rezistente la boli si mai frumoase

9 comentarii
Ca plantele dumneavoastra sa fie mai rezistente la boli,va sfatuiesc sa folositi solutii facute din urzica ,tataneasa sau coada calului.Cu aceste solutii se stropesc plantele de la nivelul de rasad,fie el de rosii,ardei,varza,pina la rasaduri de flori .Bulbii de flori,cum ar fi lalele,crini sau gladiole se pot tine citeva minute in solutie ,se usuca si se pastreaza pina la punerea lor in pamant.Eu am folosit solutiile si la udarea rasadurilor la plantare timp de 1 saptamina,punand cite o canuta de solutie la fiecare rasad,cu rezultate foarte bune atit pentru dezvoltarea lor cit si pentru protejarea impotriva bolilor.


Solutie de urzica (cu sau fara tataneasa)
1 kg urzica proaspata fara flori sau radacini
10 litri de apa de ploaie

Se toaca urzica mai mare,se pune in recipientul cu apa de ploaie si se acopera neaparat.
Se amesteca in recipient in fiecare zi timp de o saptamana.In acest timp urzica fermenteaza,dar emana un miros urat,fapt pentru care se pune intr-un colt mai indepartat al gradinii.
Dupa o saptamana se strecoara si se foloseste 1litru de solutie amestecat cu 9 litri de apa,ori stropind plantele ori udandu-le la radacina.
Daca se foloseste si tataneasa se pune in combinatie cu urzica .


Fiertura de coada calului este bogata in acid salicic.Fortifica tesutul plantei,asfel sporii ciupercilor pot penetra mai greu.Prepararea fierturii este simpla.
Macerati timp de de 24 ore in 10 litri de apa,1 kg coada calului prospata sau 150 gr coada calului uscata(se poate procura din farmacii).Fierbeti apoi solutia o jumatate de ora,diluati-o in proportie de 1:5 si stopiti plantele periclitate.

Din ceapa si usturoi se poate face o solutie de blocare a dezvoltarii ciupercilor.
Macerati o jumatate de kg de ceapa sau usturoi in 10 litri de apa,apoi diluand solutia in proportie de 1:10 stropiti solul.
Pentru rosii se mai poate folosi zar sau lapte acru diluat 1:1 ,cu care stropiti planta 1 saptamana la rand.




9 comentarii:

  1. Foarte interesant si util. La anul o sa incerc si eu. Tataneasa de unde se procura?

    RăspundeţiȘtergere
  2. tataneasa creste in gradinile noaste,daca vrei iti trimit seminte sau plante uscate

    RăspundeţiȘtergere
  3. am cautat-o pe google si am constatat ca face chiar niste flori foarte frumoase. poate gasesc prin vecini, ca sa nu te mai chinui cu trimisul. multumesc frumos.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Buna Vasi! Saptamana trecuta mi-am stropit si eu rosiile cu macerat de urzica, iar azi cu fiertura de coada calului. La ce interval de timp ar trebui sa la stropesc pentru a preveni aparitia bolilor? Am rosiile in solar si l-am convins si pe sotul meu sa nu le tratam cu nici un fel de tratament chimic si ma bucur enorm de mult ca ti-am citit sfaturile!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Adela, rosiile din solar nu se manesc daca respecti regulile culturii in solar, adica distanta corespunzatoare intre plante pentru aerisire buna, copilirea neaparata si defolierea la toate rosiile. Cu macerat diluat poti fertiliza cam o data la 2 saptamani, dar incearca sa gasesti si tataneasa, ea da potasiu si gust rosiei. Cu fiertura de coada calului poti da o data pe luna si daca se poate inainte cu 2 zile de Luna plina.
    Solarul pentru asta este facut,din cauza protectie pe care o ofera, sa poti cultiva rosii naturale, ca altfel le cultivai in gradina.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  6. daca nu am spatiu sa prepar toate maceraturile,dar totusi as vrea sa protejez bulbii si floricelele mele ,si rosiutele(din jardiniera,sa nu razi de mine te rog),ma gandeam sa iau plantele de la plafar si sa fac un fe de ceai pt a le uda .
    ce parere ai ? sau nu ar iesi nimic bine?
    mentionez ca pastrez cojile de oua ,zatul de cafea chiar si cojile de banana dar cu maceratul ..nu excelez,

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nicoleta, sigur ca poti, iar proportia este deobicei, 100 gr plante uscate, inlocuiesc 1 kg plante verzi. Maceratul de urzica il poti face intr-o galeata de 10 litri, nu iti ia mult spatiu dar sa stii miroase rau :(
      Tu ai gradina pe balcon, sau gresesc?

      Ștergere
  7. Vasi, spuneai la finalul articolului "Pentru rosii se mai poate folosi zar sau lapte acru diluat 1:1 ,cu care stropiti planta 1 saptamana la rand.", sa inteleg ca se stropeste zilnic?

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, nu se intampla nimic rau, din contra :)) Eu am folosit zarul si chiar primul lapte al vacutei la stropit, chiar din faza de rasad si zic eu ca am niste plante frumoase, sanatoase si pline de flori si rod. Daca nu poti zilnic, stropeste cand poti, fara a tine un calendar exact, surprinde-le...ca sa zic asa :)))
      Numai bine!

      Ștergere