marți, 29 martie 2011

Ciupitul la castraveti

111 comentarii
  Castravetele este unul dintre legumele cele mai iubite. Ce ar fi salata de rosii de vara fara castraveti?
Cultivarea lui este in general simpla , asta daca nu complicam noi lucrurile :)) si deobicei se pot face doua culturi pe an. Cea de sfarsitul primaverii cu recoltare in timpul verii si cea de sfarsitul verii cu recoltare toamna. Eu am facut rasaduri in casa si vreo 4 plantute am sa le pun in solar ca sa am o productie timpurie. Nici nu am nevoie de foarte multe plante, pentru ca anul acesta iar am sa fac ciupiri la castraveti. 


 Cum se face
- dupa ce plantuta face patru frunze, se ciupeste varful plantei.Vor creste doi lastari laterari
- atunci cand si lastarii laterali vor avea patru frunzulite, ii vom ciupi si pe aceia. Astfel rasadul de castravete se va ramifica si va creste numarul de flori femele, lucru ce va duce la o productie mult mai mare decat un rasad obisnuit. 
    Acum 2 ani, am pus 10 rasaduri de castraveti ciupiti asa cum am descris si am avut castraveti foarte multi.
    Anul trecut, am pus o serie care nu prea au iesit, iar cei care au iesit au fost cam " cu capu" si apoi am mai pus o serie in solar, unde am pus seminte cu pumnul, de frica cum ca s-ar putea sa nu iasa. Cand au iesit, doamne......padure, nu stiam ce sa las, ce sa scot, asa ca nu am mai facut ciupitul. Am gresit, a fost multa vegetatie si putine fructe.
Anul acesta voi pune, maxim 20 de rasaduri de vara si 20 de toamna. Ciupit ca la carte. Pai ce facem aici?
Mai vorbim.


Gradinariti cu dragoste!

111 comentarii:

  1. Aha ! Deci, asa se procedeaza la castraveti ! An notat !

    RăspundeţiȘtergere
  2. Da,sa vezi ca o sa fii incantata.Semintele mele fac fasoane, nu prea se inghesuie sa iasa.Cred ca trebuie sa mai pun un rand.

    RăspundeţiȘtergere
  3. Habar n-aveam!!
    Multe mai invata omul intr-o viata! :D

    RăspundeţiȘtergere
  4. Ai vazuuuut? Si eu invat in fiecare zi.

    RăspundeţiȘtergere
  5. Si daca sunt mai maricei castravetii pot sa mai fac ciupirea? Flori nu au inca, dar au inceput deja sa se catere pe plasa.

    RăspundeţiȘtergere
  6. Eu nu am incercat la cei mai marisori, dar poti sa incerci la cativa, sa stii pentru tura urmatoare, daca mai pui din cei de toamna :))
    Experimentele nostru fac gradinaritul mai frumos.

    RăspundeţiȘtergere
  7. Si ce distanta intre castraveti trebuie lasata? Banuiesc ca trebuie distanta mai mare daca se dezvolta asa mult pe lateral

    RăspundeţiȘtergere
  8. Eu am lasat intre firele de castraveti nu mai mult de 25 cm, cam o palma, asa masor eu distantele, ca o palma de a mea are 20 si stiu ca un pic mai mult este 25 (ha,ha,ha).Si tot pe plasa ii pun, nu pe sfoara, sa se duca ei in voie. Anul acesta nu am mai pus castaraveti in solar, ca nu am mai avut loc. Am pus numai afara si am mai multe serii.

    RăspundeţiȘtergere
  9. cind se planteaza castravetii de toamna ?/in ce luna/castravetii lungi cind e mai bine sa-i plantez?am pus in vara pt toamna si au facut citiva.cornishon am avut din belsug in reccolta de vara.super.rosii am avut din belsug. si eu tot dupa luna noua luna plina plantez Doamne si ce recolta am.Bravo.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Eu stiu ca se seamana la inceputul lunii iulie, iar castravetii lungi, din cei de sera(daca la aceia te referi, nu am cultivat niciodata. Daca te referi la cei de vara, mai lunguti, aceia se seamana primavara. Ma bucur pentru recoltele tale pe care le-am vazut pe blog. Foarte frumos solarul!
    Sper in schimb de experiente!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Deci castravetii se ciupesc la varf, in faza de rasad?Atunci cand au 4 frunze? Nu am mai crescut castraveti pana acum .

    RăspundeţiȘtergere
  12. Da Mirela, asa se face, chiar daca iti pare rau sa ciupi....Succes!

    RăspundeţiȘtergere
  13. Interesant, nici eu nu am stiut de ciupitul castravetilor.
    Multumesc pentru sfaturi!

    RăspundeţiȘtergere
  14. Cu multa placere! Asa invatam, unii de la altii :))

    RăspundeţiȘtergere
  15. Este prima data cand intru pe acest site Te felicit pentru toate sfaturile pe care ni le dai Si pt ca vad ca esti atat de bun si incerci sa multumesti pe toata lumea cu cate un sfat as avea si eu o intrebare : castravetii , rosiile, fasolea pastai ies mai sigur daca sant plantate in gradina cand este luna plina sau nu conteaza Multumesc pentru raspuns Mimika

    RăspundeţiȘtergere
  16. Mimika,multumesc pentru felicitari!
    Pune-le fetita cand poti tu, dar fii atenta la calitatea rasadurilor si semintelor, sa fie neexpirate. Le poti pune la inmoi in apa, fasolea si castravetii si o sa-ti iasa mai repede. Eu am facut rasaduri si de castraveti si de fasole si am pus rasadurile in gradina.
    Sa stii ca este foarte greu sa respecti totul dupa fazele lunii, dar daca citesti mai multe despre acest lucru, poti sa iti prioritizezi cateva din cele mai bune sfaturi de care sa tii cont delungul anului. Numai bine iti doresc!

    RăspundeţiȘtergere
  17. ciupitul inseamna sa rupi din varful frunzei?

    RăspundeţiȘtergere
  18. MihaielaS,
    ciupitul inseamna sa rupi varful tulpinii sau lastarului, nu varful frunzei.Poate ti se pare mai explicit in postarea asta
    http://vasi-gioni.blogspot.com/2012/04/cultivarea-castravetilor-si-ciupirea.html
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  19. buna vreau sa intreb si eu ceva cum se pune castraveti de toamna la ce distata se pune si la cit intre rinduri , vreu rasp, urget,,multumesc!

    RăspundeţiȘtergere
  20. Incepatorul,
    Sa stii ca noi nu punem cuiburile exact ca la carte, dar totusi, ca sa aiba loc sa creasca, lasi intre cuiburi 40 cm (cam doua palme) si intre randuri 70-80 cm, sa ai loc sa ii poti ingropa. Dar semanarea lor se face in la inceputul lui iunie, nu acum.Se incepe recoltatul la doua luni dupa semanare.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  21. multumes , asa este dupa 20 iunie am aflat , si ce parere veti de castraveti karolin si eko f1 daca ati lucrat cu asa ceva am vazuc ca spuneti ca aveti mai multe seri , nustiu ce sa pun si asi vrea sa pun sa fac ciupire sa vad cum este multii la noi aici nu prea stiu la dumnevostra am vazut ...si mai e o intrebare e bine ca sa platam in teren in solar sa-u sa punem la chivece ,,multumesc petru raspus ?

    RăspundeţiȘtergere
  22. incepatorul,
    Noi nu am incercat aceste soiuri, suntem mai traditionali.Am plantat cateva fire in solar, restul in gradina si semintele tot in gradina, pentru transa urmatoare.Acum gata cu rasadurile, ca cald afara.
    Solarul il umplem cu rosii.
    Ciupitul este o practica pe care o gasesti si in carti, de acolo am invatat si noi.Poti sa incerci numai la jumatate din ei, daca ai indoieli.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  23. bun vasi ,vreau sa pun un solar cu castraveti pentru tomna , si ma gindeam sa pun la chivece pote e mai bine dar am sa incerc sa seman asa direct ca e cald afara ,,ms fr,

    RăspundeţiȘtergere
  24. Da, nu mai este necesar sa faci rasaduri, pui direct in solar.
    Succes!

    RăspundeţiȘtergere
  25. Am ciupit castravetii asa cum ai descris mai sus si acum au cate 6 castraveciori , mari si mici , nu stiu cum sa fac sa-ti trimit poza! Multumesc pentru sfat. Am observat deasemenea ca cei protejati cu sticla mare de plastic taiata , feriti de curent si vant au rodit foarte bine si frunzele sunt mari si verzi.

    RăspundeţiȘtergere
  26. Mirela asa ma bucur cand aud ca sfaturile mele dau roade :))))Protectia cu sticle de plastic mereu a fost un ajutor de nadejde.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  27. Spune-ti-mi,va rog,da castravetii au inaltimea de cca 2m si le ciupesc varfurile e bine, e rau? Trebuie sa aiba neaparat numai 4 frunze?

    RăspundeţiȘtergere
  28. Anonim,
    Acum este tarziu sa faci ciupirea, dar la inaltimea de 2 metri, ar trebui sa aiba flori multe si destui castraveti...
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  29. VAsi , castravetii sunt superbi si rodesc de zor desi nu sunt foarte inalti . Ciupirea descrisa de tine i-a stimulat foarte mult. AM observat ceva interesant : langa castraveti s-au nimerit si doi dovlecei si ti-am povestit ce problema am avut dupa acest ploi cu atacul de afide si musculite negre si albe. E , pe spatele frunzelor de dovlecei erau foarte mult afide care s-au extins si la castraveti. Nu stiam de ce frunza dovlecelului facuse un motiv geometric mai decolorat si florile nu mai formau si dovlecelul .La fel si castravetii . Am stropit bine cu solutie de sapun alcool si ulei , afidele au cazut si deja am luat ieri 2 dovlecei mari si frumosi iar castravetii si-au revenit.

    RăspundeţiȘtergere
  30. Mirela, ai dovedit ca se poate,nu?
    Ma bucur din suflet!
    Dovleceii mei sunt plini de flori si rod :)))
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  31. buna ziua.am si eu o intrebare.La castravetii mei din gradina au aparut pe spatele frunzelor si pe castraveciori multi pureci negri mici de tot.ce sunt si cum pot scapa de ei?am incercat sa spal plantele cu furtunul dar nu se pot curata.ati intalnit asa ceva?multumesc anticipat

    RăspundeţiȘtergere
  32. Anonim,
    Citeste postarea cu ceiul de pelin si comentariile si poate gasesti o rezolvare.
    In cazul in care dupa stropire se vad plecati purecii, spala plantele sa nu intre amareala de la pelin in castraveti, zic si eu ca nu am avut probleme din astea.
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2012/06/ceai-de-pelin-si-rostopasca-ajutor-in.html
    sau
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/01/colectia-mea-de-leacuri-de-gradina.html
    Daca rezolvi, spune-ne si noua :))
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  33. Multumesc de sfaturi.Deja am stropit ieri cu pelin .Rostopasca nu am avut .Acum astept sa treaca inca trei zile.Azi se pare ca va ploua.Va anunt daca am invins.

    RăspundeţiȘtergere
  34. Anonim,
    Sa insisti daca vrei sa ai "succesuri" si poti sa faci data viitoare si alta solutie din colectoa de leacuri, sa fie la indemana, gen maceratul de usturoi...
    Astept noutati.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  35. buna vasi sti am pus castraveti in aveole si au esit in trei zile sti au 17 zile si au cam 35 de cm inaltime si are 4 fruze , intrebare dc a crescut asa de inalti si vreau sa i platez simbata , em tin in solar e-am udat si pote dai au crescut asa de inalti ,o seara buna

    RăspundeţiȘtergere
  36. Buna Vasi Nu am mai vb de ceva vreme Si la mine ciupitul castravetilor s a dovedit a fi de mare succes Acum am alta probl: i am stropit preventiv cu TOPSIN Frunzele nu au nimic si sant plini de flori Crezi ca am facut o prostie? Dupa cat timp pot recolta castravetii? mimika85

    RăspundeţiȘtergere
  37. Iti multumesc inca o data pentru toate sfaturile pe care ni le dai Numai bine

    RăspundeţiȘtergere
  38. Incepatorul,
    Mai rau era daca nu ar fi crescut. Probabil s-au intins dupa lumina. Ii plantezi mai adanc.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  39. Mimika,
    nu stiu ce este topsinul si nici nu vreau sa stiu.
    Eu nu am stropit niciodata cu asa ceva si pot manca nespalati castravetii, direct de pe vrej. Nu stii ca militez pentru gradinaritul organic?
    Deci, daca vrei sa iti spun sincer, da, ai facut o prostie :)))
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  40. Vasi, am facut o ,am facut o gata Asta e Voi stii la cultura urmatoare ce sa fac si ce nu Crezi ca e tarziu pentru cultura de toamna Multumesc pentru sinceritate:))) Pupicuri

    RăspundeţiȘtergere
  41. Mimika, nu este tarziu, pune seminte si acum. Eu am randuri, randuri...
    De sinceritate avem nevoie tot timpul, ca de minciuni....
    Pupicei!!!

    RăspundeţiȘtergere
  42. ma numesc ioana
    multumesc pentru sfaturile pe care mi leai dat , urmaresc de ceva vreme si iti multumim. Te rog sa imi spui ce sa fac ca am o problema mare cu castraveti, pe frunze a aparut mana mozaic ,si pica florile fara sa faca fruct.
    MULTUMESC MULT!!!!

    RăspundeţiȘtergere
  43. Ioana, incearca spray-ul de usturoi pe care il gasesti aici:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2012/07/ofilirea-la-vinete.html
    Pe mine m-a ajutat in cazul unei boli micotice, cum este si cazul tau, sau ceaiul de parul porcului,care il gasesti aici:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/06/cum-se-prepara-ceaiul-de-parul-porcului.html
    Sa stii ca nici eu nu am avut productie buna, dar am pus multe serii, ultimele seminte de cornison le-am pus acum o saptamana si acum au frunzulitele mari.
    Sa te asiguri ca sunt fertilizati cum trebuie cu compost sau mranita...
    Sa ma tii la curent si te invit pe noul meu blog de schimb de seminte pe care am sa-l deschid maine. Am sa il prezit aici :))
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  44. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundeţiȘtergere
  45. Buna!
    Cand se face primul tratament preventiv la castraveti dupa plantare(castravetii au acum 5-6 frunze) ce produse imi recomandati?
    Multumesc!!

    RăspundeţiȘtergere
  46. Gigi, noi nu folosim decat macerate din plante, gen urzica si tataneasa si nu avem un plan anume. Castravetii ii plantam pe un cuib bun de mranita si udam cu macerat de urzica mai tarziu, asa ca sa ii mai invioram, dar suntem, cum se spune...traditionali..
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  47. Buna ziua!! La multi ani celor cu numele de Ion\Ioana!!!
    Gioni,iti multumesc pt raspunsul dat. Apreciez gestul. Eu am un solar de 500mp jumatate e platat cu rosii acum 3 saptamani9acum rosiile au flori) pt toamana de murat si gred ca o sa bag sobe de rumegus poate o sa fac si pt consum. Iar cealalta jumatate de solar este plantata cu castraveti care acum au 5-6 frunze. am citit si incarte de legume despre castraveti dar nu mi-ar strica si niste sfaturi de la Dvs. Eu sunt genul de om mereu dispus sa invat ceva bun.
    Multa sanatate!!


    Cu respect,
    Gigi

    RăspundeţiȘtergere
  48. Blogul nostru este plin de sfaturi la care se adauga comentariile, de unde poti invata multe.
    Daca dai cautare pe blog pe un cuvant anume, ai sa gasesti tintit sfaturi.
    Noi nu folosim chimicale si gradinarim numai cu mranita si compost si ceaiuri sau macerate, nimic special numai pentru castraveti.
    Deci fa-ti timp si citeste si daca gasesti lucruri bune, ne bucuram.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  49. Mariuta
    este interesant si chiar da rezultate.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  50. neansemnatul frumos eu ciupeam ce trebuia sa ramana multam

    RăspundeţiȘtergere
  51. spunetimi va rog in solarii se efectuiaza ciupitul?si la ce distanta se rasadesc ?va multumesc din suflet!

    RăspundeţiȘtergere
  52. Da, se face ciupitul si in solarii si eu le pun asa si dupa ochi, cam la 20 unul de altul. Nu sunt foarte exacta.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  53. sal VASI SUNT REVIN ANUL TRECUT AM AVUT DOVLECEI da nu au facut dc sa ciupesc cumva
    ?

    RăspundeţiȘtergere
  54. Buna ziua.
    Ciupit prima data, cad sa ii fac a doua ciupire erau deeja infloriti...http://3.bp.blogspot.com/-UWzebBZ7jqE/UWU1-yxJUiI/AAAAAAAAAXE/peX76zenwR8/s1600/10042013717.jpg
    Cred ca ii las asa.

    RăspundeţiȘtergere
  55. Dada dica,
    probabil ca este un soi hibrid si chiar poti sa rupi prima floare sa poata sa isi ia avant pentru urmatoare. Banuiesc ca nu are putere acum sa duca la bun sfarsit un castravete si parca asa am citit in cateva recomandari. Poti sa te mai interesezi.
    Succes!

    RăspundeţiȘtergere
  56. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundeţiȘtergere
  57. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundeţiȘtergere
  58. Buna ziua.
    Cred ca am facut o mare greseala anul asta. Trebuia sa ii las asa cum au iesit, nu sa ii ciupesc.
    Au deja o multime de flori si nu pot sa duca la bun sfarsit rodul (la cat de firava este tulpina) http://3.bp.blogspot.com/-1_jBi0GAJv8/UXpIZpP_P0I/AAAAAAAAAXY/P1GTu2nR4VA/s320/P1060249.JPG
    Au scapat 2 fire in rasandnita si uite cum arata, neciupite. http://3.bp.blogspot.com/-vSueVOMlEb8/UXpIggvPvCI/AAAAAAAAAXg/mTwMyd4PoCU/s320/P1060250.JPG
    Concluzia? Marketmore nu trebuie ciupit!

    RăspundeţiȘtergere
  59. Dada dica,
    eu in primul rand m-as bucura de flori si daca tu consideri ca sunt prea multe, mai rupe din ele. Planteaza-le afara si seara pune o folie sau clopote de plastic peste ele daca este frig. Poti face o comparatie pe tot parcursul anului si apoi stii sigur pentru anul viitor :))
    Si spre sfarsitul verii, dupa ce vezi daca soiul este multumitor, in sensul ca nu se amarasaste repede la seceta, creste frumos, se comporta bine la conservat, ne spui si noua :))
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  60. Castraveti mei au deja 5 Frunze ii mai pot ciupi????

    RăspundeţiȘtergere
  61. Anonim, sigur, ii poti ciupi!
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  62. sunt REVIN cand se plantraza semintele de castravetii pentru a 2 serie mersii

    RăspundeţiȘtergere
  63. Incepand cu 10 iunie pana la 1 iulie.Mai multe vezi aici:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2013/03/culturi-infiintate-prin-semanat-direct.html

    RăspundeţiȘtergere
  64. sal ms pentru raspuns apropo de u iau si eu castr. cu gust de pepene

    RăspundeţiȘtergere
  65. castravetii mei sunt deja mari nu am rupt virful lor dar lastarii laterali e corect ceam facut?

    RăspundeţiȘtergere
  66. si am observat ca fructele nu cres

    RăspundeţiȘtergere
  67. dar ce se intimpla daca nu ciupesti castravetii?

    RăspundeţiȘtergere
  68. daca nu ciupesti castravetii ai roada sau nu?

    RăspundeţiȘtergere
  69. Anonim, nu am seminte de dat, pentru ca am primit cateva, care le-am impartit deja :((
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  70. Anonim,
    castravetii se ciupesc, dar nu este obligatoriu si se face cand planta are 4-5 frunze, cum am scris in postare. Rodul este si in functie de soi sau de modul de recoltare al semintelor.
    Scrie in postare motivul ciupirii :))
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  71. amplantat castraveti cornisor an solar si i-am ciupit dupa spuse de pe net cind aveau 4 frunze am ciupit vf. si dupa ce au crescut iarasi i-am ciupit din nou si acuma au cam 60 cm. si au inceput sa rodeasca f.multi. dar cresc cam 3cm. si se ofilesc

    RăspundeţiȘtergere
  72. Nicu Garbia,
    Sa stii ca in solar conditiile sunt mai drastice decat afara, la orice cultura.
    Probabil ca este o boala micotica, dar nu stiu care dintre ele, asa ca ia masuri si mai intereseaza-te si in alte site-uri de profil.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  73. numai minciuni cui ciupitul castravetilor

    RăspundeţiȘtergere
  74. Anonim, dar cine te obliga? Fa asa cum consideri, iar daca ai productie buna, sa iti traiasca!!
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  75. Vasi multumesc pt ceea ce publici si pentru rabdare si pentru experienta:) anul asta am pus castraveti intr-o joaca Sunt de soi italian:P dar i-am ciupit ca la romani :au facut alt rand de frunze,dar pina sa numar 4 au facut si cate o floare,acuma ce le fac?ii mai numar ca sa-i ciupesc sau ii las in voia lor,ca-s asa de incurcat.Multumesc anticipat

    RăspundeţiȘtergere
  76. acelasi anonim:)) sa nu mai spun de rosii ca m-apuca durerile de cap si gelozia:::)))am pus cu aceleasi amandoua maini ale mele rosii si la mine in gradina si la vecina.pe ale mele le-am stropit cu ceai de urzici cum am citit aici si le-am pus coji de cartofi ca aveau musculite si coji de banana si coji de ou(offf)insa ale vecinei sunt de 2 ori mai mari:((si ea nu le-a pus nimic,unde mai pui ca eu am carat cu rucsacul pamant amestecat cu ceva balegar de pe camp pe unde am gasit ,am facut vad si le-am plantat in .perete cum stiam eu, deh,insa la ea le-am aruncat in vad,asa cum voia. astept sa vad ce minune va mai fi ca acum unele au dat si ceva flori

    RăspundeţiȘtergere
  77. Anonim, nu baga in seama floarea, ciupeste fara frica!
    In legatura cu rosiile, probabil ca solul a fost mai fertil si odihnit, dar nu iti face griji, or sa creasca si ale tale :))
    Rabdare!!!
    Numai bine!!!

    RăspundeţiȘtergere
  78. am si eu niste rosii puse in sera dar pe frunzele au aparut pete albe lunguete ma puteti ajuta

    RăspundeţiȘtergere
  79. va rog sa ma ajutati pe frunzele de la rosii au aparut pete albe lunguete ca un fir de ata ce poate fi si cu ce sa le stropesc

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cred ca este musca miniera si mai bine rupi frunzele si le dai cu un ceai de pelin mai concentrat. Numai bine!

      Ștergere
  80. multumesc pentru sfat dar te rog sa imi spui si cum sa prepar ceaiul si te mai rog sa imi scriisi cum se prepara ceaiul de urzica cu tataneasa multumesc mult pentru tot ajutorul esti de mare folos mai ales peltru incepatori ca mine doamne ajuta

    RăspundeţiȘtergere
  81. Anonim,
    ceaiul de pelin il gasesti in postarea aceasta
    http://vasi-gioni.blogspot.com/2012/06/ceai-de-pelin-si-rostopasca-ajutor-in.html

    si maceratul de urzica si tataneasa, aici
    http://vasi-gioni.blogspot.com/2011/05/cum-se-prepara-maceratul-de-urzica.html
    Doamne ajuta!

    RăspundeţiȘtergere
  82. iti multumesc din suflet pentru ajutor

    RăspundeţiȘtergere
  83. mai am o problema acum au inceput sa apara pete negricioase pe frunze o fi mana se poate si in solar lem stropit cu zeama bordelza dar degeaba cu ce se mai poate stropi multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  84. Anonim,
    Si in solar se pot mani daca sunt inghesuite plantele si aerisirea nu se face cum trebuie. Daca ai frunze bolnave, RUPE- LE! Nu stati cu ele pe plante si apoi faceti un ceai de parul porcului si pulverizati si pe plante si pe pamant. Retetele de ceaiuri si macerate le gasiti pe blog. Da o cautare pe bara din dreapta, sub " Search"- " Cautare" si o sa le gasesti repede.
    Doamne ajuta!

    RăspundeţiȘtergere
  85. multumesc frumos dar te mai rog sa imi scrii daca ceaiul din paru porcului este bun si la restul plantelor ardei castraveti e c t Doamne ajuta si iti multumesc jnca odata sper sa nu te plictisesc cu atitea nitrebari multumesc ca existi

    RăspundeţiȘtergere
  86. Anonim,
    ceaiul de parul porcului este universal, atat pentru gradina cat si pentru noi oamenii, deci poti da cu incredere si pe plante si pe sol. Vezi sa nu pulverizezi in caldura de moarte :((
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  87. dupa stropit la ce interval poti culege legume si se mai poate repeta stropitu si la cite zile ardeii au ceva lipicis pe planta ce poate fi si cu ce se pot trata daca se pot multumesc mult si sanatate multa

    RăspundeţiȘtergere
  88. Anonim,
    ardeii probabil ca au afide. Eu am folosit ceai de pelin concentrat, dat din 3 in 3 zile pana se curata. Le-am mai facut si cate un dus cu apa intre stropeli sa se curete si am reusit sa scap.
    Eu consum legumele si dupa ce dau cu macerate, nu sunt toxice!
    Le spal sa nu miroase si le papam.
    Sanatate multe!

    RăspundeţiȘtergere
  89. iti multumesc pentru sfaturi .Nu mi-ai spus daca mai pot repeta stropitul cu paru porcului si la ce interval pentru ca tot am mai gasit frunze patate si azi de si am taiat toate frunzele cred eu.iti mai multumesc o data .Sanatate multa

    RăspundeţiȘtergere
  90. Anonim,
    parul porcului aduce un aport de siliciu in " pielea" plantelor, care face ca planta sa fie mai impermeabila la boli, de aceea nu se stropeste ca insecticidul din 3 in 3 zile, ci saptamanal. Rolul lui este mai mult preventiv decat curativ.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  91. Tocami cand ma bucuram si eu ca a aparut un castravete (http://1.bp.blogspot.com/-7SdTja4MVsA/Ud0tMGvRGtI/AAAAAAAADk0/HVrW8MXA6XQ/s1600/DSC_0005.JPG) acesta s-a ingalbenit prematur, nu a crescut deloc. Abia acum am aflat ca trebuie ciupita planta, dar daca deja ea e mare ii ciupesc doar varful? La baza frunzelor sunt o gramada de flori, insa par a fi fara rod. Le ciupesc? Multumes, Andreea

    RăspundeţiȘtergere
  92. Andreea, ciupeste-le! Florile acelea ce le vezi sunt masculine si nu fac fructe. Le poti rupe si in curand vei avea flori feminine si fructe, nu iti face griji.
    Pune mult gunoi de grajd si apa multa.
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  93. am gasit acum in solar si gogonele mici cazute iar in virf este o pata neagra ce poate fi la restu plantelor am taiat frunfzele patate cum mi -ai spus am si stropit cu paru porcului dar tot mai gasesc frunze patate sa mai stropesc cu ceva si cu ce sint disperata nu stiu ce sa mai fac iti urmresc toate sfaturile cu mult interes de multa vreme si am o speranta mare in ajutorul tau.iti multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  94. Anonim,
    solarul este prea agomerat sau nu se aeriseste bine, de se intampla asa ceva? Daca este " padure" incearca sa raresti si incontinuare rupe tot ce este stricat. In general, rosiile isi revin, chiar daca sunt chelite de tot. In cazul in care este vreo planta neagra si la tulpina, scoate-o cu totul.
    Ceaiuri antimicotice mai sunt cel de coji de ceapa sau cretusca sau rachitan...Incearca orice, iar daca nu stii care sunt sa imi spui, cel putin rachitanul il am pe blog dar se numeste litrum sau floarea zanei...Astept sa imi spui!
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  95. plante neagra la tulpina nu am am rupt tot ce sa putut si mai tai tot ce ese pateaza plantele mentionate nu le cunosc dar am sa incerc daca imi spui cum arata sau le pot vedea iti multumesc Dorina

    RăspundeţiȘtergere
  96. Dorina,
    rachitanul (ghirlanda de camp)este pe toate campurile si o sa il vezi in postarea aceasta:
    http://vasi-gioni.blogspot.ro/2011/08/ghirlanda-de-camp-lythrum-silicaria.html
    Cretusca o gasesti pe net, da o cautare, ca nu o am pe blog, dar mai poti incerca dar cel putin odata pe saptamana, lapte 4 parti si 6 parti apa.
    Mai vorbim, ok?

    RăspundeţiȘtergere
  97. am mai citit undeva ca ar fi bun si zar amestecat cu tinctura si apa oare o fi bun iti multumesc am sa caut si plantele mentionate de tine te pup si multumesc inca o data

    RăspundeţiȘtergere
  98. Nu am auzit, dar parca nu le-as " spoi" cu iod...mai bine cu zar simplu.
    Pup!

    RăspundeţiȘtergere
  99. am sa-ti urmez sfatu nu e mana ci putregai cenusiu am trimis la o farmacie o frunza si o gogonica patata acesta este diagnosticu iti multumesc pupici

    RăspundeţiȘtergere
  100. buna seara ma numesc Anda,am primit niste seminte de castravete tip lamie
    si asi vrea sa stiu daca se poate ciupi sau nu
    multumesc

    RăspundeţiȘtergere
  101. Anda, nu am avut norocul sa plantez asa castraveti, dar, ca orice planta din familia acesta, merge si ciupita.
    Sa ai grija sa o pui undeva unde o poti iriga bine.
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  102. BUNA ZIUA,VAD CA IN NOIEMBRIE S-AU OPRIT COMENTARIILE.SPER SA FIE O PAUZA DOAR PT. CA MIE IMI SUNT DE MARE FOLOS. E PRIMUL AN IN CARE FAC 'AGRICULTURA' SI AM NEVOIE DE TARE MULTE SFATURI.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asteptam sa vii cu nelamuri :))) Bine ai venit in zona gradinaritului!

      Ștergere