sâmbătă, 30 aprilie 2011

Cum se cultiva castraveti din rasaduri

15 comentarii
      Azi am plantat rasadurile de castraveti, soi Cornison si Delicates. Sunt primul  si ultimul rand dintr-un strat lasagna  pe care, azi,  l-am cultivat cu legume, acompaniate de flori si de plante aromatice, dar despre el in articolul urmator.
Deci, rasadul l-am udat bine inainte de a-l scoate din paharele si l-am plantat in strat, in pamant cu mranita.








   Foarte bun este acest tip de plantator de bulbi. Utilizarea lui este simpla si eficienta.










Dupa plantare, i-am udat si i-am acoperit cu cate un pet, pentru protectie pe timpul noptii. Urmeaza sa ii ciupesc, cum am descris la ciupitul la castraveti
Mai vorbim.

Gradinariti cu dragoste!

15 comentarii:

  1. eu am avut cateva ghivecele puse in rasadnita,dar s-au cam lungit din cauza ca o perioada a fost cam intunecat afara.Apoi am semanat direct in gradina inainte de Paste,si abia acum sper sa rasara dupa ploile astea.

    RăspundeţiȘtergere
  2. Trebuia sa mai pui pamant in ghivece sau sa le pui in pamant mai adanc.Faceau radacini pe tulpina. Mai vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  3. va rog, daca stiti cum se copilesc castravetii
    crescuti in solar ; au cam 60 centimeti inaltime,sunt legati pe sfoara, le-au dat multi pui, aceeia trebuie taiati?

    RăspundeţiȘtergere
  4. @ Anonim
    Spune-mi intai daca ai semanat seminte normale sau soiri hibride?

    RăspundeţiȘtergere
  5. alina c
    castraveti hibrizi trebuie copiliti?

    RăspundeţiȘtergere
  6. castraveti hibrizi se copilesc?

    RăspundeţiȘtergere
  7. Scuze Alina ca iti raspund intarziat, dar netul nu tine tot timpul cu mine.
    Da, castravetii hibrizi se copilesc si chiar se sacrifica primii doi castraveciori care apar, deoarece hibrizii fac productie mare pe care planta nu ar putea sa o sustina. Dar sa nu opresti seminte de la ei, ca nu mai iese acelasi model.Mai vorbim.

    RăspundeţiȘtergere
  8. Sunt Ardelean Ioan, absolvent al liceului silvic Timisoara, nu cumva ai terminat acelasi liceu in anul 1983

    RăspundeţiȘtergere
  9. Nu, sunt asistent medical de laborator...

    RăspundeţiȘtergere
  10. Lidia, castravetii hibrizi se copilesc, adica se rup lastarii care apar pe tulpina principala, ca la rosii si chiar primii 2 castraveciori, din cauza productiei mari care se preconizeaza.
    Castravetii traditionali nu se copilesc.
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Unde ai plantat castravetii?afara sau in solar?
    Ce am observat ca cei din solar fructifica mai bine ,se maneaza mai putin,dar cei de afara fructifica mai putin si se usuca repede,eu ii stropesc doar cu humusil si macerat de urzica,ceapa.
    Tu cu ce ii stropesti,sa nu se usuce /maneze asa repede,frunzele se ingalbenesc si se usuca.
    As mai vrea o reteta naturala pentru plosnitele verzi,momentan nu au aparut ,cred ca apar mai tarziu,dar anul trecut am avut si nu le-am venit inca de hac.
    Succes in tot ceea ce faci!

    RăspundeţiȘtergere
  12. Mihaela,am 3 fire de castraveti in solar si restul in gradina. Niciuni dintre ei nu s-au manit si nici nu am de gand sa ii las(ha,ha,ha)
    Eu am facut o mare, mare gresala si am folosit seminte de castraveti din productia de anul trecut si trebuia sa aiba vechimea de cel putin 2 ani.Se vede la productie....
    Apoi am mai pus si alte soiuri si am multe generatii de plante, cele mai mici avand trei frunze.
    Eu i-am udat cu macerat de urzica si tataneasa si i-am hranit bine cu mranita. In rest nu am facut nimic.
    Pe unii i-am lasat in voia lor pe pamant, intr-un pat inaltat si i-am acoperit cu plasa mare de sarma, sa nu imi racaie gainile vecinilor.
    Urmeaza sa mai fac ceva poze de maine incolo.
    Eu zic sa dai saptamanal cu macerat, incearca maceratul de trei zile si pulverizeaza plantele pe frunze, fara dilutie.
    Am mai promis la cineva ca ma interesez, dar uite ca acum mi-am adus aminte. Promit ca daca gasesc strig in gura mare :))
    Pupici multi!

    RăspundeţiȘtergere
  13. folositi hibrizi de castraveti Amour F1,sunt foarte productivi.Ca ingrasamant,folositi balegarul de oi,e super




    RăspundeţiȘtergere
  14. Anonim,
    Multumim de sugestie!
    Ca ingrasamant, am dori gunoiul de oi, dar nu avem decat vaca si gaini si folosim de la ele, dar pentru cine are, este bine de stiut:))
    Numai bine!

    RăspundeţiȘtergere