vineri, 17 iunie 2011

Cum se face compotul de cirese

6 comentarii
    Compotul de cirese este pe al doilea loc, dupa compotul de struguri, in preferintele noastre.
Este simplu de facut si se pastreaza foarte bine. Ciresele trebuie sa fie coapte si tari, la noi se foloseste termenul de altoaie.


   Ciresele spalate se pun in borcane de 800 gr, se pun 3 linguri de zahar, se umplu cu apa si se infileteaza.

Ca sa fim sigure ca filetul capacului este bun, eu am obiceiul sa le intorc cu capacul in jos pe masa. Cele care nu sunt bine infiletate sau capacul nu este corespunzator, va curge.


Adăugaţi o legendă
   Se agita un pic borcanul ca zaharul sa se dizolve un pic si se pun la sterilizat intr-o oala incapatoare, captusita cu ziare sau carpe, apa trebuie sa fie la nivelul de sus al borcanelor si din momentul in care da in clocot le las 30 minute.Sting focul si le las sa se raceasca in apa. Scot borcanele, le verific, le etichetez si le pun la pastrare in beci :))
 Este cel mai usor de facut compot. Mai vorbim.

Gatiti cu dragoste!



6 comentarii:

  1. Si eu folosesc metoda asta la compoturi!
    Ador compotul de cirese.Anul asta,ciresul nostru înca nu a facut atîtea cirese,sa mai ajunga si pentru compot...doar cît sa ne umplem burtile =))
    La anul speram sa faca muuuulte-multe,sa fac si eu compot!

    RăspundeţiȘtergere
  2. Buna Maya!
    Fiind mai usor de facut, intotdeauna fac multe. Acum pregatesc o postare cu compotul de capsuni. E mai dificil un pic de facut , dar merita tot efortul. De zmeura ai incercat vreodata sa faci compot? Am in plan anul acesta.

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. nu cunoasteti gramajele. La cirese este in kg, la zahar in linguri, apa in pahare, virfuri de cutite, etc. In ce secol traiti ??? Va mai si laudati cu ideile voastre. Sunteti penibile cu astfel de sfaturi. Master chef .

      Ștergere
    2. Penibila esti tu ca nu pricepi, iar daca te dai mare master chef, de ce dracu mai cauti retete pe bloguri si nu ti le faci dupa stiinta ta? Esti asa de frustrata?

      Ștergere
  3. Buna ideie cu compotul de zmeura uite ca nu mam gindit ,chiar am sa fac dulceata am facut cind mai culeg fac compot ma bucur ca ne impartasesti ideile tale multumesc ,spor la treaba si muulta sanatate sati duci toate planurile la bun sfrsitALINA

    RăspundeţiȘtergere
  4. Alina, multumesc de urare!
    Nu am apucat sa fac nimic din zmeura, deoarece am avut putina si am mancat-o proaspata, asa.

    RăspundeţiȘtergere