marți, 28 iunie 2011

Cum se face dulceata de visine

10 comentarii
    Anul acesta am avut visine si pentru compot si pentru dulceata si pentru pus la congelator pentru prajituri.
Dulceata o fac in mod special pentru o prajitura, nu cea cu pandispan si fructe, nuuuu, o prajitura trasnet, pe care am sa o postez cand am sa o fac, pana atunci, ma pregatesc :))


  Eu am pus la 2 kg de visine curatate, 1,800 kg zahar. Am pus zaharul peste visine, le-am lasat la odihna 2 ore si apoi am pus dulceata la fiert in jur de 1 ora, la foc marisor. Am verificat-o de multe ori pana o picatura de sirop fierbinte lasat pe o farfurie ramane ca o bobita, fara sa se imprastie.Intre timp am sterilizat borcanele in cuptor 15 minute. Am lasat dulceata sa se raceasca pentru a se umfla boabele cu sirop si apoi am pus-o in borcane, pe care le-am pus cu capacul in jos si le-am lasat sa se raceasca complet. La camara cu ele!
Mai vorbim.
Gatiti cu dragoste!

10 comentarii:

  1. azi am facut si eu dulceata,cum aidatreteta daram dublat compozitia,aiesit excelenta.lis

    RăspundeţiȘtergere
  2. Inseamna Lis ca ai sa incerci si prajitura trasnet pe care urmeaza sa o postez :)

    RăspundeţiȘtergere
  3. dupa ce faci prajitura cu dulceata, pe care sigur o sa o incerc si eu, iti recomand o ''tarta intoarsa'' http://www.flowerpowers.ro/index.php?topic=105.920 ,
    1,5- 2 kg visine
    70 g unt
    zahar tos
    se curata visinele de samburi, se pun intr-un vas cu o cana mare de zahar tos si se dau la cuptor. dupa cca 20 min se scot si se scurg de sirop.
    se tapeteaza tava de copt cu un strat mai gros de unt , se presara zahar tos, se aseaza visinele in strat uniform, se preseaza un pic si se toarna blatul peste ele. (blat obisnuit de tarta, eu l-am facut din 6 oua, 6 lg de zahar, 6 lg de ulei, 6 lg de faina).
    se coace si se lasa la racit in tava in care s-a copt.
    la servire, se taie bucati de tarta direct din tava, se intorc cu visinele in sus si se toarna langa portia de tarta cateva linguri din siropul scurs din visine, la inceput.

    sper sa-ti placa!

    RăspundeţiȘtergere
  4. Myky, la ce spui tu tarta, eu spun pandispan, daca faci asa: bati albusurile cu zaharul, galbenusurile se mesteca cu uleiul si apoi se combina intre ele si se pune faina incet de jos in sus.
    Asemanatoare reteta fac si eu dar nu cu visinele tinute in cuptor ci cu ele puse crude,deasupra blatului. Am sa incerc si asa cum zici tu ca probabil visinele nu sunt asa acre cum sunt cateodata la cea pe care o mai fac eu.
    Multumesc !!! Pupici

    RăspundeţiȘtergere
  5. da, e pandispan, si se face cum spui tu. dar sunt retete de tarte care au ca baza pandispanul.
    si eu o fac pe cea cu visine puse din loc in loc in aluat,dar de 3 ani o fac si pe asta.
    cu mare placere!

    RăspundeţiȘtergere
  6. buna vasi sti cum se face dulceata de bobite de soc.si daca da te rog spunemi si mie plis profesore nu ma uita .pa lis

    RăspundeţiȘtergere
  7. Lis, nu am facut niciodata, dar am de unde sa iti fac rost, numai da-mi ragaz o zi.

    RăspundeţiȘtergere
  8. buna,profesore ragaz iti dau si doua zile ca inca nu am avut timp sa culeg bobitele si vreau sa le fac linistita.am facut si anul trecut dar reteta aceea era cu zahr caramelizat si afost foarte dificil de facut si repede de mancat.pa lis

    RăspundeţiȘtergere
  9. Lis, nu am mai gasit-o prin sutele mele de retete, dar am gasit pe net si e simplu de facut.
    Iti dau adresa
    http://dobrinisabela.blogspot.com/2009/08/dulceata-de-soc.html
    Sper sa fie pe placul tau!
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  10. multumesc mult vasi,pentru adresa acum am vazuto.ieri am fost ocupata cu tortul acela bun al tau daca aveam cum iti trimeteam o portie dar sti cum este .pa lis

    RăspundeţiȘtergere