sâmbătă, 9 iulie 2011

Cum se face siropul de menta

17 comentarii
     In ultimul timp, m-am delectat pe blogurile culinare cu diferite delicii care au ingredintul surpriza, menta sau mai precis, siropul de menta. La mine, menta creste prin gradina, de unde am adunat-o, dar am mai folosit si izma salbatica si lamaita. Totusi, cred ca trebuia sa pun cantitate mai mare de plante. 

Pentru primul litru de sirop, am folosit 150 gr de menta cu izma si lamaita, 1,200 litri apa si 1 kg zahar.
Plantele tocate le-am pus cu apa , la fiert si am facut un ceai concentrat. Am strecurat ceaiul care a ramas la
1 litru si l-am pus la fiert cu zaharul pana s-a legat ca siropul de la dulceata.


 L-am pus intr-o sticla, in frigider, fara a intentiona sa il pastrez pentru iarna, deoarece vreau sa incerc si eu inghetata de menta a Antoniei sau prajitura Laurei Adamache.
Are un gust minunat si fresh :))
Mai vorbim.
Gatiti cu dragoste!

17 comentarii:

  1. Multumesc Vasi de incredere ! ;) siropul arata minunat.. sigur voi face si eu.. Numai ca am tot cautat menta saptamana trecuta prin piata dar n-am gasit nici chip.. Am un ghiveci mic in casa... dar il dramuiesc cu zgarcenie ;)) Cat despre inghetata.. e minunata.. basca as adauga si inghetata cu cafea.. care e mai mult decat un deliciu.. apoi panna cotta cu menta, apoi prajitura dementa.. care-i foarte buna.. si hmm... Gata.. ma opresc! Deci sirop clar vreau si eu ;)) Te pup si o duminica perfecta !

    RăspundeţiȘtergere
  2. Antonia, asta este unul dintre avantajele locuitului la tara :)). Ai menta, isma, lamaita si multe alte " buruieni" in gradina, crescute de capul lor. Stiu ca este alta culoare fara colorant, dar cui ii pasa, naturalul primeaza :))
    Inghetata cu cafea o fac si eu, cate un vailing (ha,ha,ha)si tot nu ne saturam. Pupici!!

    RăspundeţiȘtergere
  3. Eu am menta proaspata mereu, o fac sirop cind e nevoie. Nu de altceva, da e plina etajera in camara ... De obicei, fac un ceai concentrat si pun si suc de fructe si multa gheata si e ca un ice tea.
    Vasi in 25, 26, 27, cel tirziu in dimineata de 28 Iulie, am putea aranja, sa ne intilnim in Timisoara. Ce zici ? Sa iti dau butasii de trandafiri. Si spune-mi exact, de care vrei.

    RăspundeţiȘtergere
  4. Dani, sarumana de oferta, dar baiatul meu e in vacanta, iar eu nu pot veni in Timisoara. O lasam de alta data.Inca odata multumesc.
    Menta proaspata o ai in ghiveci sau in gradina?
    La mine e prima data cand fac sirop, dar e superb cu apa minerala. La urmatoarea portie am sa pun cantitate dubla de menta. Te pup!

    RăspundeţiȘtergere
  5. Vasi, trimite-mi adresa ta pe mail. O sa incerc, sa iti pun butasii prin posta expres.
    Menta o am in gradina. Trei feluri de menta. Si se intinde de zor. Dar o las, cel putin e verde si vara, cind alte plante se usuca ...
    E foarte la moda acum si un cocktail cu menta si rom alb si lamiie - mojito, de provenienta sud - americana. Numai ca, eu nu ma pricep, sa il prepar ...

    RăspundeţiȘtergere
  6. Ti-am trimis-o pe blogul tau ca nu am adresa de mail :)) Sarumana!

    RăspundeţiȘtergere
  7. Din cate stiu eu menta constipa. Stiu bine?
    Ca mi se pare ingrozitor de tentant siropul asta!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Nu Laura, regleaza tranzitul intestinal si are puterea de a reduce contractiile musculare care provoaca gaze, umflari si balonari abdominale.
    Menta se poate folosi cu succes in tulburarile gastro-intestinale, intretinand si sanatatea ficatului si face minuni in cazul indigestiilor si starilor de voma. Si cate alte lucruri bune mai gaseste despre ea pe net, eheee.
    Daca ai menta, fa macar un litru si sa vezi ce bun este cu apa minerala :)) Te pupic!

    RăspundeţiȘtergere
  9. sustin si eu calitatile siropului de menta. este deosebit. si cat este dulce nu are cum sa constipe.

    RăspundeţiȘtergere
  10. Pai Myky, eu l-am cam terminat, la cat de bun este :D
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  11. Am facut si eu sirop a iesit deliceos,multumiesc de idei ALINA

    RăspundeţiȘtergere
  12. Sper ca l-ai facut mai concentrat, Alina :))

    RăspundeţiȘtergere
  13. Am pus cam multa apa si am avut ce fierbe ,am adaugat si jumatate de pulpa de lamiie atit am avut in casa la anul o fac mai buna ,invatam din greseli .ALINA

    RăspundeţiȘtergere
  14. Siropul rezista si iarna respectind cantitatile-si pastrat intr-osticla cu dop etans.Undeva masurai cu seringa-oare ma insel, sau e adevarat? S a pot spera?

    RăspundeţiȘtergere
  15. AlinaB,
    Sigur ca se poate pastra, daca e sterilizat ,dar fa-l mai concentrat, o sa iasa mai bun. Cu seringa masor cantitatea de cheag la branza...:))Puup!

    RăspundeţiȘtergere
  16. CIND am citit "seringa" intuiam dar nu eram sigura abia tirziu am putut sa ma bucur.Spor si noroc DOAMNA MEA!

    RăspundeţiȘtergere