miercuri, 26 decembrie 2012

Biscuiti de casa cu untura

21 comentarii
Stiu ca pare mai aspru spus, dar va recomand doua retete de biscuiti sau cookies cum se spune mai la moda,  in care untul l-am combinat cu untura proaspata. Am tot cautat pe net retete cu untura, dar, inafara de clasicele fursecuri spritate( rame, cum se mai numesc), nu am gasit, asa ca am luat o reteta care mi-a atras privirea si am inlocuit jumatate din unt cu untura proaspata, usor sarata, pastrata special in frigider pentru delicii culinare:))

Biscuiti cu ciocolata I
2 cani faina
3/4 cana de cacao
2 cani zahar
2 oua mari
100 gr. unt + 100 gr.untura
1 lingurita de bicarbonat de sodiu
1/4 lingurita de scortisoara
sare, un varf de cutit, numai in cazul in care folositi unt sau untura nesarata
Intr-un castron se amesteca untul si untura cu zaharul si ouale, pana se omogenizeaza si se formeaza o compozitie cremoasa si spumoasa.
Pe o coala de hartie se cerne faina, cacao, bicarbonatul de sodiu ( si sarea daca se preteaza)
Se amesteca compozitia uscata in cea spumoasa incetul cu incetul.

Se da la frigider 1 ora.
Se incalzeste cuptorul intre timp, pana la 180 grade C.
Se scoate aluatul din frigider, si cu mana umezita se fac bilute de marimea unei nuci, se se tavalesc prin zahar tos si se pun intr-o tava, pe hartie de copt, la distant de vreo 4 cm intre ele.

Se coc pe etajul de sus al cuptorului, 10-12 minute, nu mai mult.
Cand veti deschide cuptorul or sa para moi si necoapte, dar asa trebuie sa fie. Se scot si se lasa in tava fara sa umblam la ele 10 minute, apoi putem sa le scoatem pe un platou. Ele se vor turti la copt.
Puteti sa renuntati la tavalitul prin zahar, ca nu se intampla nimic, dar respectati timpul de coacere.
Sunt deliciosi, aproape sa dea dependenta si se fac si repede si usor.
Eu i-am pus la pastrat in borcane, sa fie inchise ermetic. ( Vorba vine la pastrat, ca am facut trei portii si ma uit ca nu mai am decat cativa:)
Biscuiti cu ciocolata II
300 gr.faina
200 gr.zahar
100 gr.unt + 100 gr.untura
150 gr.ciocolata amaruie
2 oua mari
1 lingurita bicarbonat de sodiu sau praf de copt
zahar vanilat
un varf de cutit de sare, numai daca untul si untura sunt nesarate
 Intr-un castron se amesteca untul si untura cu zaharul si ouale, pana se omogenizeaza si se formeaza o compozitie cremoasa si spumoasa.
Pe o coala de hartie se cerne faina si bicarbonatul de sodiu ( si sarea daca se preteaza)
Ciocolata se taie in bucatele marunte.
Se amesteca compozitia uscata in cea spumoasa incetul cu incetul, iar la final se pune si ciocolata tocata.
Se da la frigider 1 ora.
Se scoate aluatul din frigider, si cu mana umezita se fac bilute de marimea unei nuci si se pun intr-o tava, pe hartie de copt, la distant de vreo 4 cm intre ele.
Se coc pe etajul de sus al cuptorului, 10-12 minute, nu mai mult.
Vi-i recomanand cu caldura, sunt foarte gustosi, iar untura nici nu se cunoaste ( daca va este frica de lucru acesta:))

21 de comentarii:

  1. Bunica folosea la prajituri doar untura pe care o fierbea cu lapte si iesea alba ca untul, pe la noi i se spune smer ( osanza ). Facea o multime de prajituri. Trebuie sa caut caietul ei de retete. Pofta mare !

    RăspundeţiȘtergere
  2. Dani, eu am folosit untura de la slanina, nu osanza, aia e separat si se foloseste cu succes la pateuri. Mi-ar placea sa stiu mai multe retete cu untura :))
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  3. eu fac de multii anii praujituri cu untura dar simple pun jumate kg untura un kg faina un picut de drojdie se freaca untura cu faina ci se adauga un pic de lapte se lasa o seara la rece si eu am forme 'dupa ce le coc le pudrez cu zahar tos fara arome tin mult timp alina

    RăspundeţiȘtergere
  4. Sunt sigura ca au fost grozavi si in combinatia aleasa de tine !! ;)
    Un AN NOU plin de sanatate , bucurie si cat mai multe clipe minunate !!
    Va imbratisez cu drag pe toti !! <3

    RăspundeţiȘtergere
  5. Magda, multumesc de urari!
    Te imbratisam si noi!

    RăspundeţiȘtergere
  6. vasi,si eu folosesc untura proaspata la multe feluri de prajituri si ies o minunatie de bune ,eu fac pateuri cu branza si imi ies la fel ca cele din comert ,biscuiti si cornulete .eu folosesc 9 linguri de untura si 4 de zahar se freaca spuma se aduga un bob de drojdie frecat cu un plic z vanilat arome 5linguri apa si faina cat cuprinde.sa aveti un an plin de impliniri si bucuri si tot ce va doriti in acest an la multi ani cu drag lis

    RăspundeţiȘtergere
  7. Lis, stiu si eu pateurile cu osanza,mmm, o bunaciune!
    Multumesc pentru tot!
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  8. Am si eu untura proaspata,asa ca voi incerca azi biscuitii tai(am si notat reteta), desi am luat deja vreo 3 kg cu sarbatorile astea :P :P :P

    RăspundeţiȘtergere
  9. Victoria sa ii faci pe primii, cu cacao...aia sunt mai buni!!!
    Kilogramele in plus le vei da jos, acum, in primavara:))
    Pupici!

    RăspundeţiȘtergere
  10. Nu sunt prea dulci? Sunt o pofticioasa si-i fac cu siguranta saptamana asta. Mi-e dor de sfaturile tale.....Te pupic!!!!! ERICA

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Erica, fetita sunt buni si....dulci si incearca mai ales pe cei cu cacao.
      Dupa ce ii faci sa imi spui daca ti-au placut. Cum fac untura proaspata, cum incep sa ii fac si eu.
      Pupici!

      Ștergere
  11. Absolut- DELICIOSI !!!!!!! Am facut o combinatie intre cele doua retete pt o portie si cate doua jumatati originale . Multumesc, dar tanjesc dupa borcanul tau! Pupicei de la ERIKA

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Abia astept sa ii fac si eu, si....poate ii pun si magazin )"" de sarbatori.
      Pupici!

      Ștergere
  12. Vasi, fa-mi placerea si adauga un varf de praf de ghimbir si mai vorbim... pupicei ... ERIKA

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Erika, fetita este un condiment care nu imi place deloc, deloc :(( ,dar am vazut ca este foarte folosit...
      Pupici!

      Ștergere
  13. Pacat!!!!! Vad in tine, puiutul meu , care gusta ceva ce nu-i placea, doar cand era renumerat. Nu pot decat sa va iubesc.... ERIKA

    RăspundeţiȘtergere
  14. CRACIUN FERICIT !!!!! ERIKA

    RăspundeţiȘtergere
  15. LA MULTI ANI !!!!! ERIKA

    RăspundeţiȘtergere